New route opens from Doha to Langkawi

September 30th, 2019 by langkawihomestay


Langkawi in Kedah is set to welcome even more tourists when multiple award-winning airline Qatar Airways launches its first flight to the island in October.

The new service marks the airline’s third Malaysian destination, after Kuala Lumpur and Penang. The flight will run between Hamad International Airport in the Qatar capital city of Doha and Langkawi International Airport, with a short transit in Penang.

There will be 4x weekly flights (Tuesday, Thursday, Saturday and Sunday) to Langkawi from its launch on Oct 15; this will increase to 5x weekly (additional flight on Friday) beginning Oct 27.

All flights will run on the airline’s state-of-the-art Boeing 787 Dreamliner aircraft, which features 22 Business Class seats and 232 more in Economy Class.

At a press conference in Kuala Lumpur recently, Qatar Airways group chief executive Akbar Al Baker said that since starting its Penang service, the airline received many requests for it to include Langkawi on its route.

“Langkawi is one of the most highly sought-after destinations in Malaysia and I am certain our flights will help increase accessibility and boost inbound tourism to this beautiful archipelago,” he shared, adding that the airline is committed to growing its presence in Asia, especially in South-East Asia.

Read more …

Buku 9 dari 10 Irfan Khairi

September 19th, 2019 by langkawihomestay


Siapa tak kenal Irfan Khairi kan .. |
pakar bisnes internet selama 20tahun .
Sekarang beliau telah pun menerbitkan ebook terbaru dgn tajuk 9dari10 …di jual sekarang … terdapat berpuluh-puluh strategi lagi bagaimana caranya memulakan perniagaan, mengembangkan perniagaan dan membawa perniagaan anda ke tahap yang lebih tinggi pada modal yang minima.
Dan kesemua strategi ini beliau telah gunakan dan amalkan sejak 20 tahun yang lalu untuk dalam menjana rezeki 9/10 dari perniagaan.

Dapatkan di sini – klik sini

Malah, antara perkongsian beliau yang favourite dalam buku ini adalah bagaimana dia MENGHASILKAN SEBUAH APP (walaupun BELIAU bukan app developer) PADA MODAL RM2,000 dan MENDAPAT KONTRAK BERNILAI RM1,000,000 dalam masa 3 bulan sahaja melalui app tersebut!

https://www.tinyurl.com/9dari10

 

Musim percutian datang lagi jom ke Langkawi

September 8th, 2019 by langkawihomestay


Assalamualaikm semua

Musim percutian dah tak lama datang lagi . Mana mana yang ingin melancong ke Langkawi dan mencari tempat untuk menginap di Langkawi anda boleh lah memilih homestay kami . Langkawi homestay menyediakan tempat yang selesa serta penginapan yang berbaloi untuk seisi keluarga . Berdekatan dengan Taman Burung Langkawi serta Langkawi Nature dan tak jauh dari homestay juga Galeria Perdana yang bersebelahan dengan Sungai Kilim Mangrove . Banyak aktiviti yang berdekatan dgn homestay ini .

Hanya 8km dengan Bandar Kuah .


Jom mandi bersama sama ikan di Pulau Payar – Taman Laut Negara

Tunggu apa lagi buat  tempahan sekarang sebelum terlambat . Hubungi En Roslan 0194172177 .

Terima Kasih

Restoran Abang Mat Gajah Langkawi

August 29th, 2019 by langkawihomestay


Kalau tetamu yang datang ke Langkawi homestay ini boleh singgah di Restoran Abang Mat Gajah . Hanya bersebelahan dgn homestay kami ini saja . Tepi laut pula tu restoran ni . Restoran Abang Mat Gajah terletak di Kawasan Taman Nilam tepi Tasik – laut .

Facebook Restoran ABang Mat Gajah  klik kat sini 

Sesuai utk keluarga makan bersantai . Boleh hubungi terus di nombor telefon di gmbar gambar di atas utk tempahan . Jangan lupa inap lah di Langkawi homestay dekat dgn restoran ini .

Utk booking Langkawi homestay hubungi Roslan 0194172177 

 

 

Pulau Payar Langkawi

July 31st, 2019 by langkawihomestay


Pulau Payar Langkawi adalah kawasan pulau yang di gelar kawasan taman laut negara. Air jernih dan terdapat terumbu karang serta pelbagai jenis ikan di sini.

Dah sampai di Pulau Payar 

 

Jeti pelampung Pulau Payar 

Ada pakej yg disediakan oleh syarikat perlancongan utk ke Pulau Payar. Menarik nya anda mandi bersama sama ikan.. Nak ikan yg banyak mandi dgn anda.. Jangan lupa bawa roti beri makan ikan.. Pehh mesti banyak ikan akan bersama anda.

Kami pihak Langkawi homestay boleh membantu memberi pandangan atau Sebarang pertanyaan yang tuan puan ingin tahu. Jangan lupa booking homestay www.langkawihomestay.com bersama kami. Hubungi 0194172177